lørdag den 19. december 1970

Jeg glemmer aldrig den klokkeklang

Af Kresten H. Lidegaard

Jeg glemmer aldrig den klokkeklang,
der fyldte julen derhjemme,
mens sneen lå over mark og vang,
og nordenvinden fik stemme.

— Og skal jeg gå gennem øde ørke
med sjælen sænket i dybe mørke
— jeg glemmer aldrig den klokkeklang,
der fyldte julen derhjemme.

Jeg glemmer aldrig den stråleglans
af jul i barndommens have.
Den lånte lys til en ungdomskrans,
der stræbte højt fra det lave.

— Og skal jeg vandre ad vilde veje,
hvor torn og tidsler jeg kun kan meje,
jeg glemmer aldrig den stråleglans
af jul i barndommens have.

Jeg glemmer aldrig, hvor dyb en fred
et fattigt hjerte kan rumme,
når julen sænker sin glæde ned,
hvori sig ordet fornumme.

— Blir sorgens sav mig en kroget krykke,
har sorgen skumret mig livsens lykke,
— jeg glemmer aldrig, hvor dyb en fred
et fattigt hjerte kan rumme.

O Jesus, hør dog vor stille bøn,
at julens kærter du tænde.
Vær blandt os, Frelser, i lys og løn
og giv, at hjerterne brænde
— i julekvælden ved arnens lue,
på juledag under kirkens bue. —
O Jesus, hør dog vor stille bøn,
at julens kærter du tænde.

Bragt i Kristelig Talsmand, 19. december 1970

Ingen kommentarer:

Send en kommentar